ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علوم پزشکی: برای تخریب بخشی از بیمارستان امام رضا(ع) هماهنگ‌کرده بودیم | میراث فرهنگی: بعد تخریب خبر‌دار شدیم

  • کد خبر: ۱۸۳۱۹۷
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
علوم پزشکی: برای تخریب بخشی از بیمارستان امام رضا(ع) هماهنگ‌کرده بودیم | میراث فرهنگی: بعد تخریب خبر‌دار شدیم
مروری بر اظهارات مسئولان درباره تخریب بخشی از مجموعه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد.

به گزارش شهرآرانیوز دکتر عبدا... بهرامی، رئیس پیشین بیمارستان امام رضا (ع): ساختمان بازسازی خواهد شد و قرار است نمای اصلی حفظ شود. ازسوی دیگر، ما برای بخش پیوند مغز استخوان، نیازمند ساختمانی بودیم که از نظر وسعت و دیگر امکانات، مستقل و همچنین از لحاظ شرایط زیست محیطی، از سایر ساختمان‌ها مناسب‌تر باشد. در این میان، بخش قدیمی رادیولوژی بیمارستان که سال‌ها خالی بود، به دستور رئیس دانشگاه، مکان مناسبی برای بیماران مبتلا به سرطان خون تشخیص داده شد و بدین گونه، تصمیم به نوسازی و تجهیز ساختمان گرفته شد.

مجوز‌های لازم از سازمان میراث فرهنگی و شهرداری با شرط حفظ بنای ظاهری بخش، گرفته شده است

دکتر علیرضا مسلم، معاون توسعه مدیریت و منابع مجتمع درمانی امام رضا (ع) مشهد: ساختمان رادیولوژی بیمارستان امام رضا (ع) از سال ۱۳۹۶ تخلیه و تمام تجهیزات آن به ساختمان جدید منتقل شده است، مجوز‌های لازم از سازمان میراث فرهنگی و شهرداری با شرط حفظ بنای ظاهری بخش، گرفته شده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رعایت تمام شرایط، به نوسازی و مرمت این بخش اقدام کرده است.
ساختمان رادیولوژی قدیم، متعلق به ساختمان اصلی نیست و پس از انقلاب اسلامی بنا شده است و تنها در معماری ظاهری، مشابه ساختمان اصلی است.

ساختمان تخریب شده ثبت تاریخی نبود

احسان زهره‌وندی، سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی: این بنا ثبت ملی نبوده و پرونده‌اش هم موجود است و من می‌توانم آن را در اختیار خبرنگاران قرار بدهم. ساختمان رادیولوژی ثبت‌ملی نشده بود. ما هم زمانی که از این تخریب آگاه شدیم، بلافاصله به محل مراجعه کردیم و متوجه شدیم این ساختمان اصلا ثبت‌ملی نشده است. با این حال صحبت کردیم و گفتیم باید پوسته را به‌دلیل هماهنگی با دیگرقسمت‌های ثبتی با همان شکلی که هست، حفظ کنند. هیچ‌گونه تغییرنقشه‌ای برای ما ارسال نشده است و ما هم هیچ چیزی را تأیید نکرده‌ایم.

اما پس از آنکه عملیات شروع شد و در جریان قرار گرفتیم و به محل مراجعه کردیم، قرار شد در هفته پیش رو با هم جلسه‌ای داشته باشیم تا برای ادامه روند تصمیم بگیریم. تیم حفظ‌آثارمان را در محل مستقر می‌کنیم تا نما حفظ شود. البته اگر پشت این نما قرار است اتفاقاتی برای خدمات‌دهی بهتر به بیماران انجام شود، از نظر ما بدون‌مانع است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->